сряда, 7 октомври 2015 г.

"Уют"

    Рисуването на големи по размер картини е предизвикателство дори за най-техничните художници. Това лято реших да експериментирам (и аз) с голям формат на картона. Размерът на картината ми "Уют", която изобразява есенни тикви е 86/66 см. За първи път рисувам на толкова голям размер, и освен много добра концентрация, на мен ми трябваше и строго определен план, и метод на рисуване. Отне ми около седмица, докато приключа с графичния вид на рисунката: с много леки (едва забележими) линии, разположих тиквите и позиционирах всяко стръкче от сламата (тревата) преди да започна с оцветяването. Използвах тъмно кафяв туш за най-задната част на композицията, по този начин се получи добър контраст между сламата, тиквите и фона на картината. Исках тиквите ми да придобият характерните за есента цветове, да изглеждат естествени и да запазят обема си. За това при тях съм прилагал техниката "мокро върху мокро", като оставям плавни граници между тъмните и светлите тонове. Маскиращата течност е задължителна, когато искаме да отделим най-светлите детайли, и да работим спокойно върху по-мащабните. След около месец работа по основните петна, светлосенки и цветове, най-накрая достигнах до довършителната част, а именно да придам характер на тиквите, като подчертая техните детайли.   В процеса на рисуване реших да направя видео, което най-общо да характеризира стъпка по стъпка основните техники, които съм използвал при рисуването.
Видеото можете да видите, като щракнете на дясното изображение. Моят брат-близнак Мартин Йорданов, който също има афинитет към изкуствата е мой оператор и режисьор на самия клип. Искрено му благодаря за съдействието, без него нямаше да се справя!
   Известно време се колебаех за това как да кръстя картината. Обичам да използвам заглавия, които да говорят за емоционалното усещане, което носят картините ми, не толкова като конкретизация на самото изображение. Затова нарекох есенните тикви "Уют" - първото усещане, което ми носят, когато ги погледна. Надявам се , че така действат и на вас.

Няма коментари:

Публикуване на коментар