четвъртък, 1 октомври 2015 г.

Натюрморт (след премахване на маскиращата течност)

 Днес ще поговорим малко за маскиращата течност за акварел и многобройните техники, които ни предлага. На двете снимки отляво виждате как чрез "маската" съм отделил детайлите на новия ми натюрморт. Маскиращата течност е изключително полезна за художниците, които имат афинитет към детайла. След като се маскират всички детайли, които са на преден план на композицията, ние можем свободно да работим върху фона, като по този начин не ограничаваме количеството вода, което използваме за него. Когато сме "запечатали"  детайлите с маскиращата течност, следва работата ни върху background-a,  която в повечето случаи е техниката "мокро върху мокро". Тук, аз обичам да работя с много вода, защото по този начин постигам плавно преливане на цветовете на самия фон. Често, след полагане на две или три цветови петна, накланям цялата рисунка в желана от мен посока. Забелязвам как цветовете освен че се преливат, те преминават върху маскираните детайли, без да проникнат в тях или да ги нарушават. Това е полезната работа на маскиращата течност. Освен това, тя  върши много добра работа, когато искаме да отделим и светлините на нашата композиция. В моя случай, това е лъскавината на гроздето и светлините на стъклените чаши. Понякога използвам маскиращата течност, когато искам да направя моментно прикриване на веничките на листата. Когато сме постигнали всички желани цветове, тонове и сенки - премахваме вече засъхналата маскираща течност и продължаваме с работата по самите детайли.

Няма коментари:

Публикуване на коментар