понеделник, 14 декември 2015 г.

Къпинов храст - част първа

  Всеки път, когато започна да рисувам с акварел изникват непредвидени ситуации и различни предизвикателства. Това прави работата с тази техника изключително интересна и в същото време рискована. Въпреки, че следвам добре познатите ми стъпки и начин на работа, винаги мога да срещна трудност. Но както съм казвал и преди, аз обичам предизвикателствата. След дългата ми серия от "Отражения във водата", реших да сменя малко темата, и да започна работа с по-различни цветове и композиции. Обичам детайлите да присъстват в моите картини, независимо дали рисувам вода, цветя, камъни или плодове, затова новата ми тема са храстите. Възхитен съм от начина по който присъстват в природата. Те са естествени, преплетени помежду си, около тях винаги могат да се забележат други дребни неща: изсъхнали глухарчета, част от цвете, или просто листенца на трева. Това е природата в натуралния си вид, и всички тези епизоди от нея ме грабват с техния си естествен и непринуден облик.
  Първата картина, която започнах от тази серия изобразява къпинов храст. Заради големия размер на формата (56/76 см) изпитах известно затруднение при оформянето на фона. Приложих няколко цвята върху мократа хартия, за да могат да разлеят и да се смесят добре. След това с чиста и мокра четка извадих няколко дъги, които по-късно ще създадат илюзията за стъбла, които са извън фокуса на зрителското око, или казано по друг начин - стоят на заден план. Ядосах се на маскиращата течност, защото е пропуснала малко от боите, които са се разлели върху част от основните ми детайли, но ще се справя и с това. Стискайте ми палци - следва продължение... :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар