Чистите и меки тонове на водата и небето винаги са били моя любима тема за изобразяване. В тази композиция открих разновидностите и нюансите на изчистеното синьо. Синевата, която се получи ми донесе много спокойно и отпускащо настроение, но тези студени цветове трябваше да бъдат комбинирани с нещо топло и контрастно. Така и сторих... и тъй като лодката е моят преден план и основна тема в картината, реших, че ще е най-добре тя да се отличава с огнен цвят на платната. Неизбежно след това идват и отраженията, които тя оставя във водата.
Интересното и различното в тази композиция е, че морето има по-осезаемо движение, в сравнение с предните ми подобни картини. Разбира се, това води до "съобразяване" на отраженията, тъй като те трябва да бъдат в синхрон с вълните и тяхната посока.
Най-новото, което изпробвам в този проект е форматът, върху, който рисувам. Двадесет и пет сантиметра е ширината на картината и седемдесет сантиметра е нейната дължина. Причината, поради която реших да използвам подобен формат е чисто естетическа. Размерът създава визуално притискане на основния мотив, което позволява на зрителското око да обхване цялата компоцизия с един бърз, вертикален поглед.
На последно място бих искал да обърна внимание на един технически въпрос. Преливането на небето (от млечно синьо до почти безцветно) съм постигнал с техниката "мокро в мокро". Нанасям чиста вода с голяма, плоска четка върху съответния участък. Изчаквам малко, докато акварелния картон започне да абсорбира част от водата, но не прекалено дълго защото след това започва процеса на съхнене. След като картона е абсорбирал част от водата, нанасям най-тъмния слой от синьото в горната част на картината. Следващият слой се нанася след едно потапяне на четката в чиста вода. Така част от боята се отмива и цветът става по-бистър. Всеки следващ слой(етаж) се нанася след потапяне на четката във водата, докато достигна до почти безцветен тон.
Нарекох тази картина "Лазур", защото бях вдъхновен от синевата, пространството, хоризонта, и разбира се отраженията... :) Надявам се да се хареса и на вас! :)
Интересното и различното в тази композиция е, че морето има по-осезаемо движение, в сравнение с предните ми подобни картини. Разбира се, това води до "съобразяване" на отраженията, тъй като те трябва да бъдат в синхрон с вълните и тяхната посока.
Най-новото, което изпробвам в този проект е форматът, върху, който рисувам. Двадесет и пет сантиметра е ширината на картината и седемдесет сантиметра е нейната дължина. Причината, поради която реших да използвам подобен формат е чисто естетическа. Размерът създава визуално притискане на основния мотив, което позволява на зрителското око да обхване цялата компоцизия с един бърз, вертикален поглед.
На последно място бих искал да обърна внимание на един технически въпрос. Преливането на небето (от млечно синьо до почти безцветно) съм постигнал с техниката "мокро в мокро". Нанасям чиста вода с голяма, плоска четка върху съответния участък. Изчаквам малко, докато акварелния картон започне да абсорбира част от водата, но не прекалено дълго защото след това започва процеса на съхнене. След като картона е абсорбирал част от водата, нанасям най-тъмния слой от синьото в горната част на картината. Следващият слой се нанася след едно потапяне на четката в чиста вода. Така част от боята се отмива и цветът става по-бистър. Всеки следващ слой(етаж) се нанася след потапяне на четката във водата, докато достигна до почти безцветен тон.
Нарекох тази картина "Лазур", защото бях вдъхновен от синевата, пространството, хоризонта, и разбира се отраженията... :) Надявам се да се хареса и на вас! :)
Няма коментари:
Публикуване на коментар